Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorita učitelů na střední škole
Houserová, Jana
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na vnímání autority učitele pohledem žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezení pojmu autorita, rozdělení typů autorit, porovnání autority na jednotlivých stupních škol. Snaží se popsat osobnost učitele a zaměřuje se na vztah žáků a učitelů středních škol. V teoretické části jsem provedla porovnání a analýzu teoretických poznatků z různých odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních odborných škol vnímají pojem autorita ve středoškolském prostředí, co si pod ním představují. Jaké osobnosti pedagogů, jako nositelů autority preferují a jak k nim přistupují. Zaměřila jsem se také na pohled žáků, kterým nahlíží na vlastnosti pedagogů a na rozdílnost názorů z hlediska pohlaví. Na základě sběru dat z dotazníkového šetření, vyhodnocení a analyzování dat jsem se snažila navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku, jehož respondenty byli žáci středních odborných škol.
Souvislost výchovného stylu a sociálních kompetencí dospívajících
RUSÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních kompetencí adolescentů. Cílem práce je zjistit souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi adolescentů. Teoretická část je rozdělena na čtyři části. Tyto kapitoly se zabývají popisem základních pojmů: období adolescence, výchova, výchovné styly, sociální kompetence a souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Výzkumný soubor se skládá ze 76 respondentů ze střední školy. Pro měření vybraných proměnných použit Dotazník způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek) a Inventář sociálních kompetencí (ISK) (Kanning). Nakonec jsou získaná data statisticky zpracována a vyhodnocena. V praktické části se prokázala, že výchovné styly souvisí s některými sociálními kompetencemi. Nejvíce souvislostí se potvrdilo mezi výchovnými styly a reflexibilitou. Klíčová slova: sociální kompetence, výchovné styly, adolescence
Anglická rodina v pohledu české au pair
ŠMÍDOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem bakalářské práce je nabídnout pohled na výchovu předškolních dětí v Anglii v porovnání s českými výchovnými trendy. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá rodinou a jejími funkcemi, výchovnými styly a výchovou předškolního dítěte obecně. Praktická část je zaměřena na rodinu v Anglii a její výchovné styly z pohledu českých au pair, přičemž je zúročená vlastní zkušenost z ročního pobytu v anglické rodině. Jsou zde především zmapovány zkušenosti dalších českých au pair. Pro praktickou část je využita kvalitativní metoda - dotazníkové šetření s otevřenými otázkami. V diskusi je porovnán odborný český postoj k výchově předškolního dítěte se skutečností, se kterou se setkávají české au pair v anglických rodinách. Výzkum ukázal, že situace v anglických rodinách se značně liší od reality, z které česká au pair pochází. Z výzkumu vyplývá, že v anglických rodinách je uplatňován liberální styl výchovy. S tímto stylem se česká au pair setkává většinou poprvé.
Vliv rodičovského stylu výchovy na utváření a preferenci vlastního výchovného stylu adolescentů
KŘÍŽ, Jakub
Ústředním tématem diplomové práce je téma z pedagogické psychologie - výchovné styly se zaměřením na adolescenty. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje období adolescence a vývojovým změnám, které jsou s ní spojené, v druhé kapitole historickým, tradičním, ale i současným pojetím rodiny a výchovy a závěru teoretické části práce se věnujeme problematice výchovných stylů od jejich definice, prvních teorií až po studie o jejich vlivu na utváření osobnosti dítěte, spojitosti s různými projevy antisociálního chování či rizikem vzniku různých psychických poruch. Výchovný styl jako psychologický konstrukt vykazuje dlouhodobě vysokou reliabilitu a využitelnost a mnohé studie s tímto konstruktem stále pracují a dokazují, že má dobrou vypovídací hodnotu o fungování rodiny, hlavně vztahu rodič-dítě nebo se prokazují souvislosti mezi konkrétními výchovnými styly a zvýšeným rizikem různých psychopatologických projevů chování u dětí a mladistvých. V rámci empirické části práce jsme se rozhodli zmapovat na vzorku 253 českých adolescentů, v jakém poměru se výchovné styly v této věkové kategorii vyskytují. Byl zvolen kvantitativní design a vytvořena testová baterie sestávající z metody pro zjišťování výchovných stylů (Dotazník pro zjišťování způsobů výchovy v rodině a jeho modifikace) a metody umožňující měřit osobnostní rysy (BFI-10). Při zkoumání výchovných stylů si odborníci kladou otázku, které faktory mají největší vliv na to, jaký výchovný styl nakonec rodiče ve své výchově využívají. Z toho pramení druhý cíl práce, který spočíval v ověření vztahů mezi všemi komponenty výchovného stylu rodičů adolescentů s komponenty řízení adolescentů. Prozkoumali jsme tedy kvantitativními metodami výzkumu (korelace), zdali existuje vztah mezi emočním vztahem rodičů/řízením vůči adolescentovi a adolescentovou mírou řízení, kterou by preferoval on, kdyby už byl rodičem dítěte. Tím jsme se snažili u našeho vzorku ověřit, jak moc nebo zdali vůbec, mají jednotlivé dimenze výchovného stylu rodičů vliv na postupném utváření svého vlastního výchovné stylu adolescentů, z nichž se většina stane během pár let rodiči. Co se týká výskytu výchovných stylů, zjistili jsme v porovnání s dřívějšími výzkumy v českém prostředí menší výskyt výchovných stylů reprezentující tradiční přísnou výchovu, a naopak větší podíl výchovných stylů kombinující kladný/extrémně kladný emoční vztah k dítěti a rozporné či slabé řízení, tedy výchovy poskytující dětem větší volnost a dostatek projevů lásky. Po ověření hypotéz jsme zjistili, že se u adolescentů snižuje při sílícím záporném emocionálním vztahu rodičů tendence k poskytování volnosti, ta se snižuje rovněž při zvyšujících se požadavcích rodičů. Positivní vztah byl také nalezen mezi komponentami požadavků a poslední a zároveň nejvyšší negativní vztah byl nalezen mezi poskytovanou volností rodičů a požadavky adolescentů jako budoucích rodičů. V posledních hypotézách jsme prokázali statisticky významný positivní vztah mezi osobnostním rysem přívětivost a volností adolescenta jako budoucího rodiče.
Transgenerační přenos výchovných stylů v rodině
Skalová, Markéta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na transgenerační přenos výchovných stylů v rodině a je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou popsány a definovány základní pojmy a definice rodiny, výchovy, výchovných stylů a transgeneračního přenosu. Praktická část se snaží zjistit, do jaké míry se vyskytuje transgenerančí přenos výchovných stylů v rodině.
Neformální vzdělávání dětí: Jak rodina ovlivňuje výběr kroužků
Čerňanská, Sára ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání dětí, zejména se zaměřuje na popis faktorů, které ovlivňují vysokoškolsky vzdělané rodiče při výběru zájmových kroužků svým dětem, které tráví průměrně 5 hodin týdně v zájmových kroužcích. V této práci se zaměřuji na děti základní školy prvního a druhého stupně, v tomto věku jsou klíčovými činiteli rodiče, kteří děti vychovávají a přenáší na ně své vzory chování a své hodnoty. Cílem je zjistit co ovlivňuje rodiče při výběru, v jaké míře na výběru participují děti, jak si rodiče rozdělují role v zajišťování chodu zájmových kroužků. V rámci výzkumu bylo provedeno jedenáct rozhovorů, na kterých byla provedena obsahová analýza. Výsledkem je popis faktorů, které všechny rodiče ovlivňují v podobné míře, jako je osobnost dítěte, jeho zájem, věk a vzdálenost kroužků od bydliště. Hlavním zjištěním jsou rozdílná pojetí neformálního vzdělávání některých respondentů, jejich odlišná míra kontroly a zásahů do výběru a jiné představy ohledně toho, jak by jejich dítě mělo trávit volný čas. Podle těchto aspektů byly vytvořeny tři přístupy rodičů. Jedná se o volný, aktivní a náročný přístup.
Komunikace, rodičovská kontrola a gender rozdíly v rodičovských stylech a jejich vliv na užívání alkoholu u žáků šestých tříd zapojených do projektu Unplugged
Stará, Iveta ; Čablová, Lenka (vedoucí práce) ; Gabrhelík, Roman (oponent)
VÝCHODISKA: Zahraniční studie prokázaly, že výchovný styl a jednotlivé prvky výchovy mají vliv na to, jak děti konzumují alkohol. Co se týče rodinných stylů, tak nejméně konzumují alkohol děti z rodin, které vyznávají autoritativní styl výchovy, dále také v rodinách, kde rodiče komunikují s dětmi, dávají jim jasné hranice, kontrolují je. CÍLE: Cílem výzkumné části diplomové práce je zjistit vztah mezi stylem komunikace, vybranými aspekty výchovného stylu (jako je kontrola a dodržování pravidel) v rodině a užíváním alkoholu u dětí. Dalším tématem práce je také zjistit rozdíly mezi dívkami a chlapci v množství užívání alkoholu v závislosti na komunikaci a zkoumaných aspektech výchovného stylu. METODY: Pro získání dat byl použit dotazník European Family Empowerment Questionnaire (Sumnal, Calafat, 2010), který byl přeložen do českého jazyka. Tento dotazník vyplňovali jak žáci, tak i rodiče. Z dotazníku byly pro účely diplomové práce vybrány jen některé otázky. Kromě socio-demografických údajů a informací o tom, jak často děti pily alkohol, byly vybrány ještě dvě otázky zabývající se výchovnými prvky (kontrola komunikace). Data se párovala rodič s dítětem a celkem bylo získáno 1 806 rodin. VÝSLEDKY: Výzkum zjistil, že více konzumují alkohol chlapci než dívky. Celoživotní prevalence konzumace alkoholu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.